Fizetés okostelefonnal üzletedben – telefonos fizetési lehetőségek biztosítása
A bankkártyás fizetések mellett rendkívül elterjedtek az okostelefonos fizetési lehetőségek is az üzletekben.
Egyre kevesebben szeretnek készpénzzel fizetni, ezért is fontos, hogy emiatt ne veszíts vevőket. Szerencsére az úgynevezett „NFC” technológiának köszönhetően nem kell ettől tartanod, hiszen ma már az is elég, ha a vásárlóid maguknál tartják az okostelefonjukat, hogy rendezhessék a vásárlásukat.
Következő cikkünkben kifejtjük, hogy hogyan működik a fizetés okostelefonnal az üzletedben, valamint, hogy milyen telefonos fizetési lehetőségeket biztosíthatsz bármely Novopayment terminál segítségével!
Telefonos fizetési lehetőségek biztosítása NFC-vel: mit jelent ez pontosan?
A telefonos fizetési lehetőségek működéséhez szorosan kapcsolódik az NFC technológia. Az NFC az angol „Near Field Communication” kifejezés rövidítése, amit rövid hatótávú kommunikációként fordíthatunk le. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy rádióhullámokon keresztül két eszköz között vezeték nélküli adatátvitel jöjjön létre.
Így válik lehetővé az információk leolvasása és az adatok továbbítása egy bankkártya terminál és okostelefon vagy okosóra között.
Ilyen szempontból hasonlít az NFC technológia a Bluetooth-ra, habár az NFC esetében jóval közelebb kell nyújtani a vevőnek az okostelefonját a terminálhoz. Így lényegében ugyanazt a mozdulatsort kell csak végrehajtaniuk a vásárlóknak, mint ha bankkártyával fizetnének – mindezt a fizikai kártya megléte nélkül.
Hogyan lehet okostelefonnal fizetni egy üzletben?
Ahhoz, hogy a fizetés okostelefonnal üzletben lehetséges legyen, alapfeltétel, hogy mindkét eszköz (a vevő okostelefonja/okosórája és az üzletedben lévő bankkártya terminál) NFC-kompatibilis legyen.
Ma már a legtöbb okostelefon alapjáraton NFC-kompatibilis, ezért is fontos, hogy a te vállalkozásod se lógjon ki a sorból. A megfelelő POS terminállal egyaránt fogadhatod majd üzletedben az okostelefonos és a bankkártyás fizetéseket is.
A gyakorlatban úgy működik az okostelefonos fizetés egy üzletben, hogy a vevők a fizikai bankkártya használatát kiválthatják egy virtuális mobiltárcával. Úgy, ahogy a Bluetooth esetében, ezt a funkciót is külön be kell kapcsolni az okostelefonon, hogy létrejöhessen az adatátvitel az okoseszköz és a terminál között. Ha netán nem tudja rendezni a vásárlását valamelyik vevőd az okostelefonjával, előfordulhat, hogy egyszerűen nincs bekapcsolva az NFC funkció (a fentről legörgethető ikonos menünél található, úgy ahogy a QR kód leolvasó is).
Androidos készülék esetén a Google Wallet (korábban Google Pay), iOS készülékek esetén az Apple Pay alkalmazással tárolhatnak vásárlóid virtuális tárcát a telefonjukon. Ez lehet egy elkülönített számlához tartozó virtuális bankkártya, vagy akár az egyre népszerűbb Revolut kártya is. Emellett banki alkalmazást is használhatnak, ami hasonlóképp működik.
Miért szeretnek egyre többen okostelefonnal fizetni üzletben?
Okostelefonnal fizetni egy üzletben sokszor biztonságosabb tud lenni, mint a bankkártyás fizetés. A PayPass technológiának hála a kártyás fizetés is jóval praktikusabbá vált, emiatt viszont sajnos a kártyával is könnyebben vissza tudnak élni, amíg azt nem tiltjuk le, még ha PIN kód megadása is szükséges a nagyobb összegű vásárlások rendezéséhez.
Ezzel szemben az okostelefonos fizetési lehetőségeknél csakis azonosítás után (arcfelismerés, ujjlenyomat leolvasás, külön kód beírása) lehet igénybe venni a virtuális tárcát, így ennek hiányában senki más nem tud hozzáférni. Így még ha el is veszíti valaki a telefonját, jóval nehezebb dolguk van az illetékteleneknek. Ráadásul a virtuális tárca nem tárolja a bankkártya adatait, annak csupán a titkosított változatát használja.
A biztonság mellett persze jelentős előny a kényelem is. A vevőidnek nem kell külön elővenniük a bankkártyájukat fizetéshez, az okostelefonja nélkül pedig ma már gyakorlatilag senki nem indul el otthonról.
Ezért is fontos, hogy a te üzletedben is biztosítva legyen az okostelefonos fizetési lehetőség, hogy eleget tehess ennek az új trendnek.
Villámgyors okostelefonos fizetések az üzletedben Novopayment terminálokkal
Az okostelefonos fizetés üzletben mindegyik Novopayment POS terminállal lehetséges – bármelyik készülékünket is választod, azon elérhető lesz az NFC funkció.
Akár Androidos, akár iOS készülékkel rendelkeznek a vásárlóid, a mi készülékeinkkel ugyanúgy gond nélkül tudják majd rendezni nálad a vásárlásaikat. Sőt, akár okosórával is fizethetnek majd nálad!
Kollégáink segítenek Neked megtalálni azt a POS terminált, ami a leginkább megfelel az igényeidnek, hogy vásárlóid gond nélkül intézhessék a fizetést okostelefonnal az üzletedben. Sőt, akár a saját okostelefonodat is felhasználhatod terminálként a SoftPOS alkalmazásunk segítségével. A multidevizás kifizetésnek köszönhetően pedig nem kell plusz költségektől tartanod a devizakonverzió miatt.
Ha mindenféle hűségidő és rejtett költség nélkül szeretnél telefonos fizetési lehetőségeket biztosítani a vevőidnek, akkor KÉRJ TŐLÜNK ÁRAJÁNLATOT!