POS terminál hibakódok – Mi mit jelent a bankkártya terminál hibakódok világában?
Mit jelentenek a bankkártya terminál hibakódok?
A bankkártya olvasók segítségével minden kereskedő tud gyors kártyás fizetési lehetőséget biztosítani az ügyfeleinek. De mit lehet tenni, amikor valami miatt épp nem működik a kártyás fizetés? A Novopayment következő cikkében a POS terminál kódokról készítettünk egy útmutatót!
POS terminál hibakódok – jelentésük, a hiba oka és további javasolt teendők
Első és legfontosabb teendőd, hogy mindig várd meg és bizonyosodj meg róla, hogy egy tranzakció elfogadásra került. Előfordulhat, hogy egy tranzakció elutasításra kerül!
1. Tranzakciós bankkártya terminál hibakódok
05-ös hibakód: kártyatranzakció visszautasítva
Számos ok miatt léphet fel ez a hibakód egy POS bankkártya terminálon, például:
- Túl hamar lett eltávolítva a kártya és ezért félbeszakadt a jóváhagyási folyamat
- A kártyaolvasó terminál nem tudta titkosítani az üzenetet/feldolgozni a kártyás fizetést
- A bankkártya típusát nem tudta felismerni a terminál
- Érvénytelen a megadott PIN kód formátuma
- Érvénytelenek a tranzakciós adatok
- A kártyát kibocsátó bank jóváhagyta a tranzakciót, de maga a kártyabeállítás visszautasította (limitek)
- A vásárló véletlenül rossz gombot nyomott meg a POS bankkártya terminálon, és ezért jelent meg a hibakód
Ismételd meg a folyamatot, ha lehetséges változtass a használat módján: például érintéses fizetés helyett dugd a kártyát a készülékbe, hogy az más módon olvashassa le azt.
41-es hibakód: elveszett kártya
Ne dolgozd fel a tranzakciót! Szólj az ügyfelének, hogy lépjen kapcsolatba a kártyát kibocsátó bankkal.
43-as hibakód: lopott kártya
Ne dolgozd fel a tranzakciót! Szólj az ügyfelének, hogy lépjen kapcsolatba a kártyát kibocsátó bankkal.
51-es hibakód: nincs elég fedezet
A bankkártyán lévő pénzösszeg nem elég a megvásárolni kívánt termékek kifizetéséhez. Javasold a vásárlónak, hogy lépjen kapcsolatba bankjával, vagy azt, hogy másképp rendezze a vásárlását.
54-es hibakód: lejárt kártya
Ellenőrizd a kártyán található lejárati dátumot és amennyiben jövőbeni időpont látható rajta, próbáld megismételni a tranzakciót. Ha valóban lejárt kártyáról van szó, akkor javasold a vásárlónak, hogy lépjen kapcsolatba a kártyát kibocsátó bankkal megújítás céljából valamint, hogy másik kártyát adjon meg a vásárlás rendezéséhez.
55-ös hibakód: hibás PIN kód
Kérd meg a vásárlót, hogy próbálkozzon meg újra a helyes PIN-kód beütésével. Amennyiben a helyes PIN-kód esetén is fennáll a hibakód, megeshet, hogy a kártya kibocsátójánál merültek fel rendszerproblémák. Figyelmeztesd a vevőt, hogy többszöri hibás PIN megadása a kártya letiltásával járhat.
57-es hibakód: nem engedélyezett tranzakció
A kártyát kibocsátó bankja letiltotta a tranzakciót, mert a kártyán ilyen típusú tranzakció nem hajtható végre. Kérd meg a vásárlót, hogy lépjen kapcsolatba a bankkal, valamint, hogy másik kártyával rendezze a vásárlását.
61-es hibakód: túl lett lépve a kártya összeg korlátozása
Javasold a vásárlónak, hogy lépjen kapcsolatba a bankjával, vagy, hogy módosítson a kártya beállításain a bank applikációján keresztül.
75-es hibakód: túl lett lépve a megengedett PIN kód próbálkozások száma
Ne próbáld megismételni a tranzakció feldolgozását ezzel a kártyával, kérj egy másik kártyát a vásárlótól.
2. Kommunikációs problémák, POS terminál SSL hiba
Az SSL egy biztonsági tanúsítvány rövidítése, megléte szükséges az adatok titkos továbbításához. Ha a POS terminál SSL hiba kódot mutat, az azt jelenti, hogy valamilyen tényező nem felel meg a biztonsági protokollnak, ezért a terminál nem kezdi meg a kommunikációt a kapcsolódó felekkel.
- 13-as hibakód: időtúllépés miatt utasította vissza a rendszer a tranzakciót.
- 14-es hibakód: hiba történt az adatok elküldésekor, miközben a POS bankkártya terminál megpróbálta érvényesíteni az aktiválási kódot.
- 15-ös hibakód: hiba történt az adatok elküldésekor, miközben a POS bankkártya terminál frissítést próbált keresni.
- 16-os hibakód: hiba történt az adatok elküldésekor, miközben a POS bankkártya terminál megpróbálta lekérni vagy törölni az adategyeztetési jelentéseket.
- 17-es hibakód: hiba történt az adatok elküldésekor, miközben a POS bankkártya terminál megpróbálta érvényesíteni a deaktiváló kódot.
- 18-as hibakód: hiba történt az adatok elküldésekor, miközben a POS bankkártya terminál megpróbálta ellenőrizni a kapcsolatot.
- 19-es hibakód: hiba történt a POS bankkártya terminál aktiválásnak vagy deaktiválásának megerősítése közben.
- 20-as hibakód: egy gazdagéptől küldött üzenet érvényesítése közben lépett fel hiba a POS terminálnál.
- 21-es hibakód: a gazdagép lezárta a kapcsolatot.
- 22-es hibakód: nem érkezett válasz a küldött kérésre.
Ezen POS terminál hibakódok esetén is érdemes még egyszer megpróbálni a tranzakció elindítását.
Mit tehetek még a bankkártya terminál hibakódok elhárítása érdekében? 0-24 elérhető Novopayment helpdesk
A fenti hibakódokon felül még további üzenetek is megjelenhetnek a terminál működése közben, amik akár annak meghibásodására vagy a tranzakció elutasításának okára vonatkoznak. Amennyiben a terminál aktiválása során vagy használata közben kérdése van, esetleg valamely hiba visszatérően jelentkezik, fordulj folyamatosan elérhető ügyfélszolgálatunkhoz! A Novopayment és megbízható partnerei sok éves tapasztalattal rendelkeznek a kártyás tranzakciók lebonyolítása terén. Éjjel-nappal számíthat a Novopayment ügyfélszolgálatára! Kollégáink 24 órán belül megoldják a bejelentett hibákat.
A Novopayment megbízható és stabil POS terminálokat kínál ügyfelei számára. Ennek ellenére felmerülhetnek kérdések, amire nem sikerül önállóan megtalálnod a választ. Bármilyen kérdésed vagy problémád merülne fel, fordulj bizalommal a 0-24-ben elérhető NOVOPAYMENT ÜGYFÉLSZOLGÁLATHOZ!