Az online bankkártyás fizetés menete – 5 tipp a sikeres webshop indításhoz

Az online bankkártyás fizetés menete – 5 tipp a sikeres webshop indításhoz

Az online bankkártyás fizetés menete már a mindennapi vásárlásaink részévé vált.

Egy webshop számára elengedhetetlen, hogy ezt a lehetőséget biztosítsa a vásárlói számára. Bárhol, bármikor, gyorsan és persze biztonságosan kell tudniuk rendezni pénzügyeiket. Hogyan tehetjük sikeressé a webshopunk indítását az online fizetési módok beépítésével? A Novopayment következő cikkében ehhez nyújtunk most útmutatást!

Az online bankkártyás fizetés mit jelent? Mik a lépései?

1. ONLINE VÁSÁRLÁS

Az online bankkártyás fizetés menete mindig azzal indul, hogy a vásárló egy virtuális kosárba helyezi a megvásárolni kívánt termékeket (vagy adott esetben szolgáltatásokat).

2. ONLINE FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL

A kártya adatait az erre létesített felületen a vásárlónak kell megadnia – ebben különbözik a hagyományos, bolti kártyás fizetéstől. 

3. TITKOSÍTOTT KOMMUNIKÁCIÓ ÉS AZONOSÍTÁS

A fizetés során titkosított kommunikáció zajlik a kártyabirtokos bankja, a bankkártya-elfogadó szolgáltató, a kártyatárságok között.

Online kártyás tranzakciók esetében kétszintű azonosítás szükséges, ez helyettesíti a PIN kód megadását. Az azonosításnak több formája lehet: SMS-ben elküldött kód, vagy egyszerű jóváhagyás a bank applikációján keresztül a biztonsági kód beütésével, vagy biometrikus azonosítással (ujjlenyomat leolvasás, arcfelismerés).

4. JÓVÁHAGYÁS

Amennyiben minden feltétel megfelelő volt és a tranzakció jóváhagyásra került, erről értesítést kap a webshop és a kártyabirtokos is.

5. JÓVÁÍRÁS

Az online bankkártyás fizetést követően a pénzügyi szolgáltatótól függően a vásárlás összege pár nap múlva levonásra kerül a vásárló számláján és jóváírásra kerül a webáruházat üzemeltető kereskedő számláján.

5 tipp a Novopayment csapatától a sikeres webshop indításhoz

Egy webshop sikere több tényezőn múlik a termékek minőségétől, a kiszállítás módján át a marketingig. Vannak tényezők, amik viszont nélkülözhetetlen alapok az indítás során –  nem garanciái a sikernek, de elengedhetetlen kellékei. 

1. Tájékozódj a webshop indítás jogi feltételeiről!

Számlaképesség: a gyakorlatban ez a vállalkozóvá válást jelenti annak minden kötelezettségével.

Figyelj a speciális szabályokra! Egyes tevékenységek vagy forgalmazott termékkörök további bejelentési vagy adófizetési kötelezettséget vonhatnak maguk után!

Pontos tájékoztatást kell nyújtanod termékeiről, a vásárlás körülményeiről (általános szerződési feltételek) és a vásárlók jogairól.

2. Végezz piackutatást!

A webshop sikeréhez nem csak a jogi vállalkozói státusz szükséges, elengedhetetlen a vállalkozói szemlélet kialakítása. Ennek legfontosabb lépése, hogy a webáruház indítása előtt meg kell találnunk néhány kérdésre a választ. Van igény a termékemre? Ha igen, miért tőlem fogják megvásárolni és nem mástól? Anyagilag megéri a termék forgalmazása?

3. Könnyen integrálható bankkártyás fizetési módszereket válasszon!

Az bankkártyás fizetés lehetősége a vásárló számára fontos, míg a vállalkozónak plusz költség, azonban ez hamar megtérülhet. A Novopayment ingyenes, már előre megírt webshop pluginokkal dolgozik, így akár már pár órán belül is megoldható az integráció, így már aznap fogadhatod vásárlóid rendeléseit!  A Novopayment egyetlenegy átlátható kezelőfelületen belül fogad el minden általános hitel- és betéti kártyát, mobil fizetési módot (Google Pay, Apple Pay), továbbá a dinamikus valutaváltásnak köszönhetően több mint 90 pénznemben fogadhatod majd vásárlóid fizetését a webshopodban. A Novopayment a legszigorúbb biztonsági előírások szerint kínál online fizetési módokat webshopok számára. Csakis a legfrissebb kiberbiztonsági technikákat alkalmazzuk.

Az online bankkártyás fizetés menete legyen kényelmes neked és vásárlóid számára egyaránt!

4. Ne feledkezz meg az üzemeltetés nehézségeiről

A webshop puszta léte csak az első lépés. Gondolkodnod kell a webáruházad fejlesztéséről, hogy vásárlóid mindig elégedettek legyenek, marketingjéről és a keresőoptimalizálásról, hogy megtalálják termékeidet. Az árubeszerzés, raktározás, csomagolás és kiszállítás nehézségei is megoldásra várnak.  

5. Válassz megbízható partnereket!

Fontos döntés, hogy ki kezeli a webáruház motorját, hol intézed a bankolást vagy kiszervezed-e egy fulfillment céghez a logisztikát. Döntésed alapvetően fogja meghatározni mindennapjaid, így válassz megbízható partnereket. Fizetési megoldásaid biztonságában jó társad lesz a Novopayment, legyen szó akár e-com vagy POS megoldásokról. 

Ha Te is a lehető legegyszerűbbé szeretnéd tenni az online bankkártyás fizetés menetét webshopodban, akkor mindenképp érdemes felkeresned a Novopayment szakértői csapatát.  Tedd még egyszerűbbé és sikeresebbé a webshopod elindítását a legfrissebb online fizetési módszerekkel!

Kérj személyre szabott árajánlatot a Novopayment szakértői csapatától!

További cikkeink