GYIK2024-06-27T15:03:26+02:00

Gyakran ismételt kérdések

Segíthetünk? A gyors segítség érdekében összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket és válaszokat. Ha nem találod kérdésedre a választ, csak hívd szakértőinket és segítünk!

Webáruházat indítunk, szeretnénk bankkártya-elfogadást a webshopba.2024-06-20T15:13:12+02:00

Kérjük, lépj kapcsolatba értékesítési kapcsolattartóddal! (Ha esetleg nem tudnád kapcsolattartód elérhetőségeit, hívd Call Centerünket a +36 1 490 0234 -es telefonszámon és válaszd ki a 3. menüpontot.)

Megváltozott az adószámunk/új cég veszi át a POS terminálok üzemeltetését.2024-06-20T15:13:11+02:00

Kérjük, lépj kapcsolatba értékesítési kapcsolattartóddal! (Ha esetleg nem tudnád kapcsolattartód elérhetőségeit, hívd Call Centerünket a +36 1 490 0234 -es telefonszámon és válaszd ki a 3. menüpontot.)

Az elszámolásokat új bankszámla számra szeretnénk kérni. Mi a teendőm ebben az esetben?2024-06-20T15:13:11+02:00

A jóváírási számlaszám módosítását gyorsan és egyszerűen kérheti honlapunkon keresztül. Kérjük, látogass el a www.novopayment.hu oldalra, majd válaszd az Ügyfélkapu menüpontot és kövesd az utasításokat. (Ha kérdésed merülne fel, keresd értékesítési kapcsolattartódat, vagy munkatársunkat a +36 1 490 0234 telefonszámon a 7. menüpont alatt.)

Új üzletet nyitok/meglévő üzletbe szükségem lenne további POS terminálra, kihez forduljak?2024-06-20T15:13:11+02:00

Kérjük, vedd fel a kapcsolatot értékesítési kapcsolattartóddal! Ha nem tudod ki az értékesítési kapcsolattartód, hívd Call Centerünket a POS terminálon található telefonszámon, vagy küldd meg kérésedet a [email protected] email címre!

Kérdésem van az egyik elszámolással kapcsolatban.2024-06-20T15:13:11+02:00

Hívd Call Centerünket a POS terminálon található telefonszámon, válaszd ki a megfelelő opciót és munkatársunk készséggel áll rendelkezésedre! A [email protected] email címre is megküldheted a kérésed.

Mikor kapom meg a számlát a szolgáltatásról?2024-06-20T15:13:11+02:00

A szolgáltatás nem esik az ÁFA köteles tevékenységek hatálya alá, ezért számlát nem állítunk ki számodra. Minden kiutalásról jóváírási értesítőt bocsátunk rendelkezésre, melyet mindenféle szűrési feltétel mellett megtalálsz a szolgáltató partner online felületén is és letöltheted csv, xls, pdf formátumban.

Mekkora méretű hőpapír szükséges a POS terminálba?2024-06-20T15:13:11+02:00

Minden típusú POS terminálunkba az 57×40 mm méretű hőpapírt válaszd!

Hogyan kell frissítenem a POS terminált?2024-06-20T15:13:11+02:00

A POS terminál szoftvere naprakész, a frissítéséket éjszakára időzítve küldjük a készülékekre, hogy ne zavarjuk a napi működést. Amennyiben valamely kártyaelfogadási beállítás végett azonnal el kell végezned szoftverfrissítést, hívd fel Call Centerünket, ahol készséggel állnak rendelkezésedre! A Call Center száma a POS terminál oldalán/alján található.

Ha bármilyen szerződéses adatom változik, (pl. bankszámlaszám, székhely, kapcsolattartó adatai, email cím, az üzlet címe, stb) hogyan tudom az adataimat módosítani?2024-06-20T15:13:11+02:00

Adatváltozás bejelentéseddel kapcsolatban, kérjük, látogass el a Novopayment Ügyfélkapura, ahol a szükséges lépéseket kényelmesen elvégezheted! https://ugyfelkapu.novopayment.hu/login. Amennyiben adószámod első 8 karakterét is érinti a változás, azaz cégmódosítási igényed van, új szerződés kötése szükséges, ezzel kapcsolatban fordulj értékesítési képviselődhöz!

Hétvégén elérhető a helyszíni szerviz?2024-06-20T15:13:11+02:00

Call Centerünk a hét minden napján, 0-24 elérhető. Amennyiben szerviz kiszállás szükséges a POS terminálodhoz, az a következő munkanapon fog megtörténni.

Meghibásodott a POS terminálom, mit tegyek?2024-06-20T15:13:11+02:00

Call Centerünk a nap 24 órájában áll rendelkezésedre, a következő számon éred el: +36 1 490 0234. Készítsd elő POS terminálod azonosító számát (TID), melyen bármelyik bizonylaton, vagy a készüléken is megtalálsz!

Sikertelen bizonylatot nyomtatott a POS terminál, a vásárló mégis kapott sms-t a levonásról. Mit tegyek?2024-06-20T15:13:10+02:00

Fontos tudni, hogy a banki sms nem a tranzakció sikerességét, hanem a tranzakció megkezdését, a bankkártyára érkező hitelesítési kérést jelzi! Neked mindig a POS terminál által adott visszajelzést szükséges követned! Ha ilyen történne, hívd Call Centerünket a POS terminál alján/oldalán feltüntetett telefonszámon és munkatársunk készséggel utána néz a tranzakció állapotának!

Autóbérlés tevékenységre is köthetek szerződést a Novopaymenttel?2024-06-20T15:13:10+02:00

Igen, de a kereskedő partnernek legalább egy éve szükséges folytatnia a tevékenységet, továbbá szükséges, hogy a gépjárművek a szerződő fél nevén legyenek, illetve weboldallal rendelkezzen.

Elektronikus aláírást elfogadunk-e?2024-06-20T15:13:10+02:00

Jelenleg még nem, de dolgozunk a megoldáson. Kérjük, a szerződést nyomtasd ki két példányban, aláírást követően szkennelt, pdf formában küldd vissza emailben értékesítési képviselődnek, hogy a szolgáltatást mihamarabb aktiválni tudjuk! Az eredeti példányokat, kérjük, add fel postai úton a Novopayment Kft, 1034 Budapest, Tímár utca 20. 4. emelet címre!

Be lehet állítani automatikus napzárást a POS terminálon?2024-06-20T15:13:10+02:00

Több típusú POS terminállal dolgozunk, de nem minden típuson lehetséges Napzárás automatikus beállítása a szoftveren. Fontos és praktikus, hogy műszak végén a Napzárást manuálisan is elvégezze a kezelő!

Elütöttem az összeget/rossz összeget terheltem a vásárló kártyájára, mi a teendő?2024-06-20T15:13:10+02:00

Amennyiben ez az utolsó tranzakció volt a terminálon a készülék menüjében találsz egy menüpontot az utolsó sikeres tranzakció törlésére. Ezt követően elvégezhetsz egy másik tranzakciót a helyes összeggel. Amennyiben nem az utolsó tranzakciót szeretnéd törölni, az áruvisszavét opcióval visszarakhatod az összeget a vásárlód bankkártyájára. Mindig ellenőrizd az eredeti vásárlási bizonylaton, hogy ugyanarra a bankkártya helyezed vissza az összeget! Ha szeretnéd, hogy a fenti műveletet elvégezzük helyetted, vagy korrigáltatni szeretnél egy korábbi tranzakciót, mert esetleg alacsonyabb összeget ütöttél be a POS terminálba, küldd el nekünk a POS terminál bizonylat másolatát és a vásárlásról szóló pénztárbizonylat másolatát a [email protected] email címre, benne a pontos kérésedet is!

Lepecsételjem-e a cég bélyegzőjével a szerződést.2024-06-20T15:13:09+02:00

Nem kötelező, de megköszönjük.

Ki írhatja alá a szerződés?2024-06-20T15:13:09+02:00

A szerződést kizárólag a cégkivonaton is szereplő az aláírásra jogosult(ak), vagy annak ügyvéd által hivatalosan megjelölt meghatalmazottja írhatja alá.

Milyen formában fogadnak el bankszámla igazolást?2024-06-20T15:13:09+02:00

Bankszámla szerződés vagy bankszámlakivonat fejléce. Az alábbi 3 információ mindenképpen szükséges, hogy szerepeljen az igazoláson: bank neve, szerződő partner neve, bankszámlaszám, valamint a bank által kiállított dokumentum szükséges. Elfogadjuk a bank online felületéről készített képernyőképet is, de fontos, hogy az URL kiolvasható legyen.

Miért kell bankszámla igazolást is benyújtanom?2024-06-20T15:13:09+02:00

Kizárólag a szerződő kereskedő partner nevén szereplő bankszámlát állítjuk be kiutalásokra. Szükséges meggyőződjünk arról, hogy a kereskedő partner valóban az általa rendelkezett bankszámlaszámhoz szeretné hozzárendelni a szolgáltatásunkat.

Miért van szükség a gazdaságilag érdekeltek beazonosítására a szerződésen?2024-06-20T15:13:09+02:00

Az Európai Unió pénzmosás és terrorizmus finanszírozás megelőzéséről szóló rendelete (AML) értelmében, valamint tekintettel a kártyatársasági szabályozásokra, a szerződő kereskedő partner társaságában minden 25% és azt meghaladó (egyes esetekben 10% és feletti) gazdaságilag érdekelt természetes személy beazonosítása szükséges.

Amennyiben mobil/hordozható POS terminált igényelek, szükséges SIM kártyát beszereznem hozzá?2024-06-20T15:13:08+02:00

Nem, a készüléket használatra készen adjuk ki, tartalmazza a SIM kártyát. A SIM-nek nincs külön díja, ez a szolgáltatás része.

A hordozható készülékhez kapható dokkoló/töltőtalp?2024-06-20T15:13:08+02:00

Hordozható típusú készülékeinkhez igény esetén van lehetőség dokkoló/töltőtalp igénylésre is. Kérlek, fordulj értékesítési képviselődhöz a kéréssel!

Kivihetem külföldre a hordozható készülékemet?2024-06-20T15:13:08+02:00

Bizonyos esetekben engedélyezzük a terminálok külföldi, de EU-n belüli használatát. Kérlek, fordulj értékesítési képviselődhöz a kéréssel!

Mi történik, ha felmondom a szerződést?2024-06-20T15:13:08+02:00

A POS terminált bérelt eszközként adjuk ki, a szolgáltatás részét képezi, ezért felmondás esetén leszereljük/elhozzuk. Ha aktív volt a szerződésen havi szolgáltatási díj, az aktuális havi díj fizetendő.

Hogyan lehet felmondani a szerződést?2024-06-20T15:13:08+02:00

Amennyiben elégedetlen vagy a szolgáltatással, mielőtt felmondanád aktív szerződésed, kérjük, lépj kapcsolatba értékesítési képviselő munkatársunkkal és számolj be neki elégedetlenséged okáról. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy orvosoljuk a problémád. Amennyiben felmondanád a szerződést, aláírt szerződésfelmondási nyilatkozatod, a szerződés számának megjelölésével emailben továbbítsd értékesítési képviselőd számára (vagy a [email protected] ) email címre. A felmondás díjmentes.

Amex kártyát elfogadnak a terminálok?2024-06-20T15:13:07+02:00

Igen. Ehhez a kereskedő partnernek külön le szükséges szerződnie a Amex kártya elfogadó rendszert üzemeltetővel, aki Magyarországon az OTP. Szükséged lesz a terminál azonosító kódjára (TID). A TID-et szerződésaktiválást követően tesszük elérhetővé.

SZÉP kártya szolgáltatók visszaigazolták a szerződéskötés sikerességét, mégsem fogadja el a SZÉP kártyát a terminál, miért?2024-06-20T15:13:07+02:00

A visszaigazolást követően minket is megkeres a SZÉP szolgáltató a beállítás végett, ami 3-4 munkanapot vesz igényben általában. Ezt követően automatikusan elfogadja a terminál a SZÉP kártyát. Az aktuális SZÉP és egészségpénztári kártyák beállításait a POS terminálon leellenőrizheted a Novopayment Ügyfélkapun is: https://ugyfelkapu.novopayment.hu/login

Mennyi a díja/jutaléka a SZÉP kártyás tranzakcióknak?2024-06-20T15:13:07+02:00

A SZÉP kártyás fizetéseket nem terheli az ajánlatunkban szereplő jutalék. A SZÉP kártyás forgalom így nem lesz látható az elszámolásainkban, a SZÉP szolgáltatóktól érkeznek az ezen kártyákkal sikeresen végrehajtott tranzakciók kifizetése a velük kötött megállapodás szerint.

A SZÉP és Egészségpénztári kártyák szerződéseit, ügyintézést elvégzi a Novopayment?2024-06-20T15:13:07+02:00

Nem, a szolgáltatókkal a kereskedő partnernek szükséges szerződnie.

Egészségpénztári kártyát elfogadnak a terminálok?2024-06-20T15:13:07+02:00

Igen, minden fajtát. Ehhez a kereskedő partnernek külön le szükséges szerződnie a Egészségpénztári kártya kibocsátóval, amihez szüksége lesz a terminál azonosító kódjára (TID). A TID-et szerződésaktiválást követően tesszük elérhetővé.

Mikor érkezik meg a számlámra a tranzakciók kifizetése?2024-06-20T15:13:06+02:00

Az elszámolásokat a tranzakciókat követő napon folyósítjuk. A beállítás rugalmas, heti, havi tömbösített utalás is kérhető. Több üzlettel rendelkező ügyfél esetén az elszámolás összesítve, vagy üzletenként külön-külön is kérhető igény szerint.

Milyen devizákat tudok elfogadni?2024-06-20T15:13:06+02:00

Több, mint 90 devizát elfogadunk DCC (dinamic currency conversion – dinamikus valutaváltó) funkcióval, mely minden terminálunkon elérhető. A terminál több, mint 28 devizanemre beállítható elfogadásra, valamint ugyanazon devizában utalásra. A leggyakrabban kért devizák (HUF-on kívül): EUR, GBP, USD, CHF, RON.

Mi az a DCC?2024-06-20T15:13:06+02:00

Dnamic currency conversion – dinamikus valutaváltó. POS készülékeinken és online szolgáltatásunkon egyaránt elérhető extra szolgáltatás, mely lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen pénznemben elfogadj fizetést, majd azt HUF-ban folyósítjuk a számládra. (Magyar adószámos partner esetén a szolgáltatás csak HUF terminálon és HUF kifizetési számla beállítása esetén elérhető!) A DCC szolgáltatás igénybevételével terhelt tranzakciókból származó árfolyamnyereséget megosztjuk a kereskedő partnerrel, így a jóváírás révén akár kereshetsz is a külföldi kártyás tranzakciókon.

A tranzakciók elszámolásait honnan tudom beszerezni?2024-06-20T15:13:06+02:00

Erre több lehetőség is van. Napi szinten elküldheti a rendszer pdf formátumban, vagy fizetési szolgáltató partnereink online ügyfél felületeiről xlsx, csv, pdf formátumban elérhetők és terminál / üzlet / cég szinten, dátum szerint letölthetők. A havi összesítőt pedig a rendszer a következő hónap első napján küld.

SZÉP kártyát elfogadnak a terminálok?2024-06-20T15:13:06+02:00

Igen, minden fajtát. Ehhez a kereskedő partnernek külön le szükséges szerződnie a SZÉP kártya kibocsátóval, amihez szüksége lesz a terminál azonosító kódjára (TID). A TID-et szerződésaktiválást követően tesszük elérhetővé.

Nyomtat-e a terminál bizonylatot?2024-06-20T15:13:05+02:00

Igen. A nyomtatás egyes készüléktípusok esetén kikapcsolható, vagy a bizonylat emailben is elküldhető. Kasszával integrált megoldások esetén a bizonylat nyomtatás elhagyható, ha a kasszaintegrátor támogatja ezt a megoldást.

Van-e lehetőség személyesen átvenni a terminált valahol, ezzel időt spórolva?2024-06-20T15:13:05+02:00

Igen, ezt az értékesítő munkatárssal van lehetőség egyeztetni. Átvételi helyszín a budai irodánkban, III. ker. Tímár utca 20. 4. em.

Ki és mikor telepíti a terminált?2024-06-20T15:13:05+02:00

Munkatársunk személyesen helyezi üzembe a készüléket, gyors oktatást és teszt tranzakciót is végez, használati útmutatót nyújt át, valamint minden elérhetőségünket rendelkezésedre bocsátja. A készüléket lehetőség van futár általi kiszállítással is kérni.

A webshopomra kérek bankkártyás fizetési megoldást, milyen gyorsan lehet aktiválni?2024-06-20T15:13:05+02:00

A szerződéskötés és aktiválás nagyjából 1-2 hetet visz igénybe. Fontos, hogy a webshopban a termék kosárba helyezés folyamata teljes legyen, fizetést megelőzően a weboldalad ÁSZF-ének elfogadását jelző checkbox a helyén legyen, valamint az ÁSZF és Impresszum tartalma is teljes legyen.

Mi a legrövidebb idő, amikor üzembe tudják helyezni a POS terminált?2024-07-14T21:51:32+02:00

A szerződéskötés, szerződés jóváhagyás, terminál telepítés teljes ideje normál körülmények között másfél hét. Hogy minél gyorsabban kézhez kaphasd a terminálodat, azzal tudod segíteni és gyorsítani a folyamatot, ha megrendelést követően az Ügyfélkapun a szerződéshez szükséges és kért minden adatot illetve csatoltandó dokumentumot hiánytalanul feltöltesz.

Szükséges a Novopaymentnél bankszámlát nyitnom?2024-06-20T15:13:04+02:00

Szolgáltatásaink bankfüggetlenek, bármely banknál vezetett bankszámlára kérhetők, valamint a későbbiek folyamán a bankszámla díjmentesen módosítható. (A Novopayment nem foglalkozik számlavezetéssel.)

Szükséges-e bankszámlát nyitnom, vagy a meglévő bankszámlámra kérhetem a kifizetéseket?2024-06-20T15:13:04+02:00

A Novopayment szolgáltatásai bankfüggetlen megoldások, bármely banknál vezetett bankszámlára kérhetők kifizetésre teljesen díjmentesen, valamint a későbbiek folyamán a bankszámlát díjmentesen módosíthatod.

Csatlakoztatható a POS terminál a pénztárgéphez?2024-06-20T15:13:04+02:00

Igen, amennyiben használsz kasszarendszert, oszd meg a jelenlegi szolgáltatód nevét velünk, amennyiben már van az adott kasszarendszerrel összeköttetésünk, abban az esetben könnyedén össze tudjuk kötni a terminált. Ha még nincs integrációnk a szolgáltatóddal, akkor keresd értékesítési kapcsolattartód és felvesszük az illetékes személlyel a kapcsolatot a kasszarendszer üzemeltetőnél. Jelenleg meglévő kasszaintegrációs megoldásaink: JUTA-Soft Kft, Konstruktor Online Kft., Alt Cash Kft., Molsoft Bt., UCS RkeepeR, Erdős Pénztárgép, BankTech, Sólyomsoft, Flexys, Vendel, Laurel, Synergon-SRS, VH-com, Hostware, Novodata/LX-line, Novodata Pharma Cloud (korábban QB Pharma/DAXA, Quadro Byte), Adminetwork, GTSG Kft., RESnWEB, Datapac. stb. Integrációs partnereink körét folyamatosan bővítjük.

Váltani akarok a Novopayment szolgáltatására, de van meglévő szolgáltatásom, mi a teendőm?2024-06-20T15:13:04+02:00

A legtöbb esetben az ügyfeleink akkor mondják fel a másik szolgáltatóval a szerződést, miután már a mi készülékeink telepítésre kerültek. Érdemes megnézni a másik szolgáltató Általános Szerződési Feltételeiben hogyan mondható fel a szerződés, többnyire emailben szükséges jelezni.

Van-e hűségidő alkalmazva a szerződésen?2024-06-20T15:13:04+02:00

Nincs. Nem alkalmazunk hűségidőt. Bízunk a szolgáltatásaink minőségében.

Mi az a Developer space, és hol találom meg?2024-07-17T12:28:29+02:00

Developer space egy kiinduló pont, és információ gyűjtemény ahol minden szükséges információt megtalálsz, hogy megkezdhesd a fejlesztést, tesztelést, illetve közvetlen fejlesztői segítséget is kaphatsz.

Kompatibilis a webshopom a fizetési megoldással?2024-07-17T12:28:17+02:00

Igen ! Ez csak az adott webshop korlátaitól függ. Nézd meg milyen népszerű rendszerekhez van ready-to-use pluginünk, vagy ismerkedj meg az integrációval a Developer space oldalon.

Go to Top